måndag 7 maj 2012

TBE-vaccinet

Mitt första lilla försök att lägga upp ett klipp från youtube funkade ju inte så bra , så vi gör ett nytt försök.
Den här gången handlar det om TBE-vaccinet.
Vi har funderat över om vi ska vaccinera våra killar eller inte. Dom är ju så aktiva och vi bor i ett riskfullt område. Igår kväll satt min man och jag och googlade, både svenska och tyska sidor och kom fram till att vi inte vågar, efter att ha sett den här videon. Naturligtvis kan vilket vaccin som helst utlösa reaktioner och biverkningar, men jag skulle nog bättre kunna leva med att mitt barn insjuknar i sjukdomen som det fått av en fästing, än av att jag har bestämt att mitt barn ska få en farlig spruta.
Man ska inte vara så god-trogen om vad pharmaindustrin säger. Tyskarna litar inte på allt med en gång, utan fingranskar först. Jag har lärt mig efter svininfluensan, då Sverige hade köpt in så mycket vaccin som skulle användas. Även om man googlar svenska sidor om TBE-vaccinet, så hittar man information om att läkarna i Sverige är för snabba med att vaccinera barn utan att informera föräldrarna om riskerna och framför allt om de minimala riskerna att bli svårt sjuk efter att ha blivit biten av en infekterad fästing. Barn reagerar inte lika illa på viruset som vuxna och äldre.
Allt vaccin innehåller bla. formaldehyd, som är ett konserveringsmedel. Formaldehyd är cancerframkallande och bryts inte ner av kroppen, utan lagras. Formaldehyd finns även i cigaretter.
Jag tror att barn som inte vaccineras alls är friskare barn och allt vaccin som kan undvikas ska undvikas.
Jag är mer rädd för följderna av att vaccinera än för sjukdomen i sig själv, alltså väljer jag att inte vaccinera mina barn. Däremot skulle jag förespråka att mina föräldrar vaccinerar sig, eftersom risken att insjukna är högre  ju äldre man blir.
http://www.youtube.com/watch?v=cM8tvZLSmU4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar